För Heby i Tiden

Euro Trip -Paris(Dag 13,14,15)

Postad av Gerra | Postad i Resa | Postad den 11/07-2011 Klockan 23:56

Det har varit dåligt med uppdatering den sista tiden. Men jag har inte riktigt känt att jag haft tid.

I Fredags gick vi upp och käkade frukost tillsammans med VDn +respektive på ett amerikanskt hak intill hotellet. Det var ett lyckat besök faktiskt. Jag beställde omelett med ost, till det fick man stekt potatis och rostbröd. Det var en bra start på dagen. VDn valde att få in amerikanska pannkakor med banan och han var lika nöjd han. Med mätta magar började vi traska mot Triumfbågen. Vi stannade till vid Louvren på vägen dit och passade på att fotografera. Det var väldigt mycket folk på området där. Det var en bra promenad vi gick innan vi kom fram till triumfbågen. När vi väl var framme så togs det lite bilder i vanlig ordning osv. VDn tog snabbt beslut om att ta taxi tillbaka till hotellet och det var inte många som sa emot. Vi tog en snabb fika (var tanken iaf) i närheten av hotellet. Alla tog bakelse/fikabröd, men VDn ville annat. Han beställde in en toast. Hans största misstag på hela resan! Först fick han den kall, sedan bad han om att få den mer värmd. När han då fick den varm så var den alldeles blaskig. Den var tydligen värmd i micron. Nu började VDn hetta till. Han bad om att få den grillad i toastgrillen. Och visst skulle han få det, men bara det att dem lät den ligga där i 15 min innan han fick toasten. Men till slut fick han den välgrillad.
Middagen avnjöts på Pizza Hut, vilket skulle visa sig vara en riktig succé. Faktiskt så bra att VDn sent skulle glömma denna middag. Jag ska vara ärlig och säga att jag också tyckte att pizzan jag åt var top 3 bästa någonsin. En Spicy ´n Hot med Cheeze crust kanter. Kvällen avrundades med någon öl på en Jazzbar i närheten av där vi bodde. Jag med sällskap tackade för oss lite tidigare än VDn & co.

Lördag inleddes med lite shopping. VDn var på andra utflykter, bl.a. vid Edit Piafs grav. Något han säkert kommer att skriva om och även lägga upp lite bilder. Vi möttes upp på eftermiddagen jag och VDn, för något jag trodde skulle bli en liten fika innan kvällsmaten. Men VDn hade andra planer, han hade inte kunnat sluta tänka på pizzan jag åt dagen innan. Så han röstade för att ”fika” på Pizza Hut, sagt och gjort så satt vi där, jag med en Cola och han med detsamma plus en Spicy ´n Hot för 2-3 pers. med Cheeze crust kanter. När vi andra sedan skulle äta middag några timmar senare så valde VDn att endast beställa in vatten. Linnea och Amanda som då var de som åt middag tillsammans med mig beställde in sniglar med vitlök till förrätt. Utan krångel så var det snabbt uppätet. Jag tror mig minnas att det tyckte att det var helt okej. För övrigt var det nog den mest otrevliga servicen vi råkade utför på hela resan. Borträknat VDns toast från gårdagen. Sedan tog vi en promenad på de kända bargatorna och avnjöt Crepes med nutella (succé!).

Söndagen blev en tripp till Eiffeltornet, med enorma köer och att VDn och Amanda skulle lämna för hemresa vid 16 så hände det faktiskt inte så mycket speciellt. Så det var mest slappa efter att vi varit uppe i tornet. Rapporter i efterhand säger att VDn även idag hann med en Pizza Hut.